Günümüzde motorlar daha yüksek sıcaklıklarda ve hızlarda çalışmaktadır. Triger kayışının ya da zincirinin ana görevi, krank milinin hareketini eksantrik miline iletmektir. Eksantrik mili subapları açıp kapatırken, krank mili motorun pistonlarını kontrol eder.
Çatlak ya da yıpranmış bir triger kayışı veya uzamış bir triger zinciri, motorda büyük masraflara yol açabilir. Bu nedenle triger sistemini bir bütün olarak en iyi çalışma koşullarında tutmak önemlidir. Kayış ya da zincirin her zaman üreticinin önerilen değişim aralıklarında değiştirilmesi büyük önem arz etmektedir.
Ayrıca su pompası motorun soğutma sisteminin kalbidir. Soğutucu sıvının soğutma devresinin tamamında dolaştırılması su pompasının görevidir. Bir su pompası ortalama olarak yaklaşık 100.000 kilometre yolda 1,7 milyon litre soğutma sıvısının dolaşımını sağlar. Su pompaları hareketini çoğunlukla kasnaklardan kayış yardımı ile sağlamaktadır.
Arızalı bir su pompası motorun aşırı ısınmasına ve dolayısıyla hararet yapmasına sebep olabilmektedir. Arızalı bir kayış ya da kasnak su pompasında erken yıpranma ve mil arızasına neden olarak pompa ömrünü önemli ölçüde kısaltır. Bu sebeple su pompasında oluşabilecek bir sızıntı da kayış ve kasnağı kaçınılmaz olarak etkilemektedir. Bu nedenle istenmeyen problemlerin önüne geçmek amacıyla su pompası, kayış ve diğer hareket aktarım bileşenlerinin aynı anda değiştirilmesi ilerleyen süreçte çıkabilecek bir problemin önlenmesine katkı sağlamaktadır.
Triger kayışı, aracın markasına ve motor özelliklerine bağlı olarak 60.000 ila 160.000 kilometre arasında mutlaka değiştirilmelidir. İlgili kilometre aralığı tamamı ile araç üreticisi ile alakalı olup belirtilen kilometre dolmasa bile en geç 5 yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilmektedir.
Oto servis alanında hizmet veriyorsanız ve faaliyetlerinizi müşterilerinize RS Servis markası altında sunmak isterseniz, RS Servis Bayisi olmak üzere web sitemiz üzerinden bayilik başvurusunda bulunabilirsiniz.